Coor har fått Lyse som ny storkunde
Samarbeidet gjelder integrerte FM-tjenester. Sensorteknologi og nettbrettløsninger vil være viktig for renholdstjenestene.
Leveransen inkluderer blant annet kantine, renhold, resepsjon, sentralbord, post og eiendomsdrift og -vedlikehold på Lyses administrative bygg på Mariero, Tronsholen og Jørpeland. I tillegg kommer drift av datasentrene på Mariero. Planlagt oppstart av leveransen er 1. oktober.
Coor skriver i en pressemelding at Lyse i en lengre periode har arbeidet med å sette sammen en samlet og koordinert kontrakt for de viktigste tjenestene innen eiendomsdrift, og valget falt på Coor.
«I tillegg til et godt totaltilbud, har vi også latt oss imponere over Coors miljøfokus, hvor blant annet reduksjon av matavfallet med tyve prosent er et uttrykt mål», sier Odd Hedemand, eiendomssjef i Lyse.
For begge parter er innovasjon et tema som står høyt på agendaen, og det er et generelt fokus på å finne innovative løsninger på alle tjenesteområder. For eksempel skal det brukes sensorteknologi og nettbrettløsninger innenfor renholdstjenestene, og Smart Reception, som er en ubemannet resepsjonsløsning, skal prøves ut i en av resepsjonene som et supplement til den vanlige resepsjonen.
Lyse har rundt 1100 ansatte og hadde en omsetning på 6,6 milliarder i 2016.
Kilde: Coor har fått Lyse som ny storkunde, http://www.coor.no/presserom/pressemeldinger/2017/coor-har-fatt-lyse-som-ny-storkunde/
Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profesjonelle renholdsbransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!
Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.