Miljøsertifisering.jpg

Proff miljøsatsing

Selv om Proff Norge har tatt i bruk cyan som sin identitet, tenker de grønt og er blitt en miljøfyrtårnbedrift.

Publisert

I sommer fikk Larvik-bedriften miljøfyrtårnsertifikatet, som den første rengjøringsgrossisten i Norge. De har i flere år hatt en grønn filosofi, og nå har de også formalisert sine miljøverdier.

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på

– For det første er dette noe som ligger i tiden. Det er mye fokus på miljøspørsmålet generelt sett. Dessuten har vi mange kunder som har krav på seg til å bli miljøsertifiserte og til å hente inn miljøsertifiserte produkter. Da er også vi som leverandør forpliktet til å gjøre det samme. For hvis du skal være med å på offentlige anbud, er det et krav at du er miljøsertifisert, sier Eivind Klasen, salgssjef i Proff Norge.

– Alle bedrifter har en HMS-ordning, selv om noen har en veldig sovende ordning. Men ved å miljøsertifisere seg, får en et veldig oversiktlig system. Og det må du etterleve hele tiden, for det er jo en fornyelsesprosedyre i å være miljøfyrtårnbedrift. Dermed har du en levende dokument til enhver tid, legger han til.

– Hvorfor valgte dere Miljøfyrtårn kontra andre miljøgodkjenninger?

– Den dekker veldig det vi holder på med, og den er overkommelig å få til på en grei måte. Sammenlignet med for eksempel ISO-sertifisering, som koster mye penger, er den enklere å håndtere i det daglige, sier Klasen.

– Men det er ikke alltid like lett å vite hvilken ordning en skal velge. Hvem bør du bruke og hvem gjelder? Hvis en begynner å undersøke litt, så sier den ene det ene og den andre det andre. Det som imidlertid er viktig, er å lage en grønn profil fra bedriften fra topp til bunn, mener Jan Terje Moe, daglig leder.

Powered by Labrador CMS