Evry Fieldworks bruk

Nytt it-verktøy reduserte tidsbruk med 80 prosent

Evry i Bergen har utviklet en digital løsning for Field Service Manage­ment. Den passer for virksom­heter som har har ute­gående med­arbeidere i f.eks. service, tilsyn, renhold og hjemme­hjelp.

Publisert

– Det som gjør Fieldworks spesielt er at alt fra plan­legging til utføring av oppdrag og fakturering er sydd sammen i en pakke som løser alle sider og snakker med eksisterende løsninger, sier produkteier for Fieldworks i it-selskapet Evry, Frode Myrseth.

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på

Skjermbilde fra Fieldworks. Foto: Evry

Han gir et eksempel på hvordan systemet fungerer:

– Timene som føres på et prosjekt kalkuleres auto­matisk opp mot kontrakten til kunden. Systemet finner automatisk ut hvilke timer som er overtid, reisetid og lignende, slik at timene som skal faktureres i henhold til kontrakt regnes automatisk ut.

– Det fører både til at bedriften ikke går glipp av timer det skal faktureres for og at det tar mindre tid å fakturere for dem.

Når oppdraget er gjennomført, signerer kundene på iPaden ute i felten.

– Så synkroniseres opplysningene opp mot blant annet økonomi­systemet når iPaden er på nettet. Dette effektiviserer prosessen, forklarer Myrseth.

Utviklet over flere år

Fieldworks kjører på iPad. Foto: Evry

Ideen ble unnfanget i 2010 da skips­utstyrs­leverandøren Rolls-Royce Marine ba Evry om hjelp etter å ha lett resultat­løst etter en løsning som kunne holde styr på mannskap, prosjekter og ikke minst fakturaer for utført arbeid verden over.

Siden da har et team i Evry jobbet med en ny digital løsning i samarbeid med Rolls-Royce, som blant annet har bidratt med uttesting i praksis.

Stor utvidelse

I 2014 så Evry de gode mulighetene for å utvide løsningen til å passe for service­bransjen, og har deretter jobbet for å kommer­sialisere den.

Resultatet ble lansert 10. mars: En løsning som inkluderer en app på iPad som gjør samme jobben man tidligere trengte Excel, Word og kontor­plass for å utføre.

Ifølge Evry erfarer Rolls-Royce at den nye løsningen blant annet reduserte tiden det tar å faktuere en kunde med 80 prosent.

Kilder:

Nytt verktøy reduserte tidsbruk med 80 prosent

Evry fant et hull i markedet

Leverandørens beskrivelse av Fieldworks

Powered by Labrador CMS