Mari ved talerstol
Hvem kjenner du som er verdt å nomineres til Årets servicehelt og Bransjeprisen, to priser som utdeles av Norsk Forening for Service og Renhold? Mari Fagertun-Røed, styreleder i NFSR, ved en tidligere utdeling.

Nytt fra NFSR: Det lille ekstra for bransjen

18.-20. mars skal NFSR arrangere NFSR Årskonferanse service og renhold 2026, denne gangen i Stavanger. Konferansen vil ha både faglig innhold og utstiller­messe, og kommer til å bli et viktig kontakt­punkt for bransjen våren 2026.

Publisert

Noe av det viktigste vi gjør på konferansen vi arrangerer annethvert år, er å gi ekstra oppmerksomhet til noen som har utmerket seg både som kollega og i bransjen. Jeg snakker da om Årets servicehelt og Bransjeprisen.

Årets service­helt tildeles en person som i løpet av foregående år har ytt spesiell serviceinnsats innenfor faget, eller har utmerket seg gjennom sitt daglige arbeid gjennom å være spesielt servicenemd i forhold til sine kunder og/eller kollegaer og medarbeidere.

I en hverdag der arbeidet ofte foregår i kulissene, er det lett at den ekstra innsatsen blir oversett – nettopp derfor er det viktig å løfte frem dem som viser faglig stolthet, omsorg og profesjonalitet utover det forventede. Når vi heier på serviceheltene våre, synliggjør vi både betydningen av godt utført arbeid og verdien av menneskene som står bak. Kjenner du en servicehelt?

Bransjeprisen tildeles en person eller organisasjon som i det foregående året eller over tid har ytt en spesiell påvirkning eller innsats for bransjen. Bransjeprisen gir muligheter for å løfte frem virksomheter eller initiativer som setter standarden og viser vei for resten av bransjen. Ved å dele ut en slik pris viser vi at utvikling og engasjement for bransjen blir lagt merke til og verdsatt. Forhåpentligvis kan det motivere hele bransjen, og styrke vårt felles omdømme og profesjonalitet.

Kjenner du en person, bedrift eller et initiativ som passer en av beskrivelsene? Da vil vi gjerne høre fra deg! Send en nominasjon av din medarbeider, kollega eller annen service­medarbeider du mener fortjener ekstra oppmerksomhet for sin innsats. Send en e-post med nominasjons­tekst til post@nfsr.no før 1. februar 2026. Du kan også lese mer om prisene og vilkårene på vår hjemmeside.

Gjennom begge prisene håper NFSR å fortsette å bygge en kultur i bransjen der engasjement, ansvarsfølelse og gode holdninger blir anerkjent og inspirerer andre. Vi gleder oss til å lese mange flotte nominasjoner!

Med ønske om en god førjulstid til alle,

Mari

 

 

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

For deg som ønsker en aktiv deltakelse innen ditt fag og i din bransje og å holde deg oppdatert, er fagbladet Renholdsnytt et uvurderlig tidsskrift.

Bestill abonnement

Her kan du melde deg på vårt gratis nyhetsbrev

Powered by Labrador CMS