
Økt etterspørsel etter berøringsfritt
Baderomsprodusenten Grohe rapporterer om sterk økning i antallet kunder som ønsker berøringsfrie kraner.
Pandemien skaper daglig en bevissthet rundt behovet for å vaske hendene. Produkter som fremmer hygiene øker i omsetning, melder Grohe.
Phil Dixon ved Grohes avdeling i Storbritannia uttaler til bladet KBBreview at de siden starten av 2020 har sett en uvanlig stor etterspørsel etter berøringsfrie løsninger.
– I disse utfordrende tider leter folk etter ny teknologi som kan bidra til å øke hygiene og komfort i hverdagen, sier han.
– På grunn av koronakrisen forventer vi å se en uovertruffen etterspørsel fra både husholdninger og næringsliv fremover, fordi vi alle forbereder oss på livet etter nedstengningen. I tillegg til berøringsfrie kraner, forventer vi å se en økning også for toaletter og dusjer.
Kilde: Hygiene now big factor for designers, says Grohe
https://www.kbbreview.com/28926/news/hygiene-now-big-factor-for-designers-says-grohe/