
Antiskurk-kampanje er i gang
En kampanje for å få vekk skurkene i bilvaskemarkedet er nå i gang.
Kampanjen «Bærekraftig bilvask – for miljø og arbeidsliv» er et samarbeid mellom Fellesforbundet, Handel og Kontor, Virke Servicehandel og Fellestiltakene LO-Virke. Den ble lansert fredag, melder LO-organet FriFagbevegelse.
Initiativ for bærekraftig bilvask har allerede lansert et eget nettsted som gir forbrukerne mer informasjon om fordelene ved å velge bærekraftige og seriøse aktører i markedet for bilvask.
– Vi har mye erfaring med useriøse aktører i denne bransjen. Nye tall viser at 43 prosent av bedriftene vi har hatt tilsyn hos har brutt arbeidsmiljøloven, sier Olav Norheim, leder for A-krimsenteret i Oslo.
Ifølge A-krims rapporter er det 40 prosent av de useriøse aktørene som ikke følger myndighetenes retningslinjer når det kommer til miljøavfall.
Kilde: Skurkene i bilvaskmarkedet skal vekk. Se hvordan
Se også: https://brabilvask.no/