– På sikt vil DLW bli helt integrert i Gerflor Skandinavia, men foreløpig er kundesupporten lagt til Danmark. To av DLWs selgere er blitt med til Gerflor, og nå har vi i Norge åtte ansatte selgere og to agenter i ulike distrikter over hele landet, sier markedssjef prosjekt Ildiko Vanem.
Selskapet DLW har eksistert siden 1882, men kundene har gjennomlevd usikkerhet rundt tilgjengelighet og leveringstider, spesielt etter at Armstrong trakk seg for et par år siden.
– Kundene kan nå være sikre på at DLWs produkter vil leve videre. Usikkerheten er borte, og er blitt erstattet av stabilitet og sikre leveranser, sier Rune Langeteig, salgssjef prosjekt.
I Norge legges årlig cirka 450 000 kvadratmeter linoleumgulv, og DLW hadde før Gerflor tok over selskapet en markedsandel på 10-15 prosent. Til sammenligning kan det nevnes at markedet for vinyl er på 4 millioner kvadratmeter her til lands.
– Men med linoleum i porteføljen er det vesentlig lettere for oss å komme inn til enkelte aktører. Av og til er linoleum det beste alternativet, men mange ganger vil vinyl fungere bedre. Det kan vi nå vise for kundene, sier Langeteig.