ISS sørger allerede for renholdet ved OSL. Nå dobles antall medarbeidere ved at ISS får ansvaret for flere tjeneste­områder (ill.foto: TEH).

Sterk utvidelse for ISS på OSL

Oslo Lufthavn tar mål av seg til å bli Europas beste fly­plass. ISS forventer å øke fra 190 til ca. 390 med­arbeidere på fly­plassen.

Publisert

Fra før har ISS ansvaret for alt renholdet inn mot Avinor på Norges hoved­flyplass.

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på

Nå velger Oslo lufthavn å utvide samarbeidet med service­selskapet, ved at ISS overtar ansvaret for assistanse­tjenesten, håndteringen av hitte­gods og for fly­plassens 3500 bagasje­traller. Det er ISS som melder dette.

– ISS vil bidra til at basis­produktet vårt fungerer. Flyplassen må være ren, traller må befinne seg der brukerne trenger dem, og de må til enhver tid fungere. Dessuten er assistanse­tjenesten viktig både for både kunde­tilfredsheten og for at vi får flyene av gårde til planlagt tid, sier sjef for operativ drift ved Oslo lufthavn, Hans Bendik Eriksen.

Vil bli best

– Ved utløpet av 2018 ønsker vi å være Europas beste flyplass, sier Eriksen.

Oslo lufthavn er allerede helt i toppen når det gjelder punktlighet. Flyplassen har vært topp tre i Europa de siste fem årene.

I tillegg er målet å bli det viktigste knute­punktet for langdistanse­forbindelser til og fra Norden og å score høyt på opp­samling av kjemi­kalier, gjenbruk av avløps­vann til varme og passasjer­vekst.

For å nå dette målet, må ikke minst kunde­tilfredsheten forbedres ved at fly­plassen hever seg 40 plasser opp på bransje­rangeringen Airport Service Quality.

– 40 plasser opp høres mye ut, men det er tett i feltet. Vi må bare gjøre det vi allerede gjør, litt bedre hver dag fremover, sier Eriksen.

Gode opplevelser

De to store tjeneste­leverandørene på flyplassen er Nokas og ISS

– Køer i sikkerhets­kontroll og ved inn­sjekking må unngås, fly­plassen må være ren og ryddet, og alle ansatte må bidra til de gode passasjer­opplevelsene, sier Eriksen.

Kilder:

Oslo lufthavn sikter mot Europa-toppen, https://www.no.issworld.com/presse/news/2017/05/29/oslo-lufthavn-sikter-mot-europa-toppen

Oslo lufthavn utvider samarbeidet med ISS, https://www.no.issworld.com/presse/news/2017/05/24/oslo-lufthavn-utvider-samarbeidet-med-iss

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!

Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.

Her kan du melde deg på

Powered by Labrador CMS