Whiz er foreløpig én av få robotstøvsugere til profesjonell bruk.

AutoClean signerer avtale om roboten Whiz

AutoClean AS i Bergen inngår strategisk partnerskap med SoftBank Robotics EMEA, for å selge robotstøvsugeren Whiz.

Publisert

Avtalen gjør støvsugeren, som er beregnet på proffmarkedet, tilgjengelig i Norge.

– De første robotene er allerede på plass i Norge, så vi åpner for å levere omgående, sier Mats Kvamsø i AutoClean AS.

Han betrakter Whiz som et svært spennende produkt som vil utgjøre en stor forskjell for bransjen. Rent praktisk vil den kunne avlaste renholderen fra potensielt tungt og stressende arbeid, mens den finansielt vil kunne bedre pressede marginer.

Ifølge en pressemelding skrevet for SoftBank Robotics EMEA, er Whiz enkel i bruk og har en pålitelig teknologi for selvkjøring. Det gjør den i stand til å overta repetitiv og grundig støvsuging av store gulvflater

Dermed kan renholderen fokusere på mer komplekse oppgaver som gir høyere verdi for kunden, som forsterker renhold av alt fra dørhåndtak og heisknapper, som er viktig for å redusere smittespredning. Whiz kan støvsuge opptil 500 kvadratmeter i timen og 1500 kvm på én enkelt batterilading.

Softbank Robotics EMEA har signert flere tilsvarende avtaler i andre europeiske land denne måneden, ettersom etterspørselen etter Whiz fortsetter å øke. Whiz skal nå være den mest solgte robotstøvsugeren til profesjonell bruk i verden, med over 16 000 enheter i drift globalt.

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

For deg som ønsker en aktiv deltakelse innen ditt fag og i din bransje og å holde deg oppdatert, er fagbladet Renholdsnytt et uvurderlig tidsskrift.

Bestill abonnement

Last ned bladet

Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.

Her kan du melde deg på

Powered by Labrador CMS