petter-furulund_bredde.jpg
petter-furulund_bredde.jpg

Burde skjønt at det var useriøst

Adm.dir. i NHO Service, Petter Furulund, er oppgitt over vaskingen av Stats­mini­sterens kontor og Forsvars­departe­mentet. – Så billig at de burde ha skjønt at det var useriøst, mener han.

Publisert

Petter Furulund tror renhold er en bransje der kvalitets­forståelsen hos mange av kundene har vært lav. Derfor må kundene læres opp til å bli kritiske. (Foto: Pål Sønsteli)

Renholdsnytt kommer ut seks ganger i året, og er det eneste fagbladet i Norge som retter seg mot den profe­sjonelle renholds­bransjen.

Bli kjent med papirutgaven her!


Vi sender ut gratis nyhetsbrev ukentlig.


Her kan du melde deg på

Dagbladet avslørte i forrige uke at renholds­firmaet Abo Renhold, som vasker en rekke sentrale bygninger for Forsvars­bygg, blant annet Stats­ministerens kontor, har brutt arbeids­miljø­loven.

Renholderne har ikke fått overtids­betalt, til tross for at enkelte har jobbet mer enn tolv timer i døgnet og over hundre timer ekstra i løpet av én måned.

– Etter hva jeg forstår har Forsvars­departementet inngått en avtale som er 40 prosent lavere enn forrige renholds­firma. Det er så billig at de burde skjønt at det var useriøst, sier Petter Furulund, admini­strerende direktør i NHO Service.

Han mener slike tilfeller oppstår fordi kunder jakter laveste pris og leve­randører ikke helt vet hva de begir seg inn i av forplik­telser.

– Ensidig fokus på laveste pris har vært en trussel for fag og omdømme siden jeg startet med renholds­bransjen i 1986, sier han.

Les hele intervjuet med Petter Furulund: «Så billig at de burde ha skjønt at det var useriøst»

Powered by Labrador CMS